Sıkça Sorulan Sorular

👉Hamileliğin 20. haftasından sonra ortaya çıkan yüksek tansiyon, ödem, idrardan fazla miktarda protein atılımı ile karakterize bir hastalıktır
👉Bebeğin eşi dediğimiz plasentanın gelişimi aşamasında plasentadaki kan damarlarındaki birtakım bozukluklar bu duruma yol açmaktadır.
👉️Rutin gebelik takiplerindeki tansiyon ve kilo ölçümü son derece önemlidir‼️‼️Bu sayede bu durum erken farkedilebilir.
👉️Tek tedavisi doğumdur ‼️
👉Kordon Kanı; doğumdan sonra göbek kordonu ve bebeğin eşi dediğimiz plasenta da kalan kandır.
👉Oldukça zengin bir kök hücre kaynağı olup, başta kan kanserleri olmak üzere pek çok hastalığın tedavisinde kullanılabilmektedir
👉Günümüzde 80’den fazla hastalığın tedavisinde kullanılabilen kordon kanı, hayatı tehdit eden hastalıkların tedavisinde HAYAT KURTARICI kök hücreler içermektedir
👉İncelemenin ana hedefi bebekteki organ anomalilerin doğum öncesi dönemde tanısının konulmasıdır
👉18-22. Gebelik haftaları arasında yapılması önerilir
👉Bu haftalarda majör anomalilerin %60-75 kadarının doğum öncesi tanısı konabilmektedir‼️
👉 Anne rahminde gelişmekte olan bebeğin sahip olabileceği tüm anormallikleri saptayamaz‼️
👉Her organın kendine özel bazı hastalıkları gebeliğin ancak belirli dönemlerinden sonra farkedilebilecek hale gelebilir, bu nedenle yapılmış olan bir inceleme ancak o anki durum hakkında bilgi verebilmektedir
👉 Mutlaka yapılması gereken bir inceleme olup amaç bebeğin yüzünü ve vücudunu anne babaya üç yada dört boyutlu göstermek değil, bebekte olabilecek anormalliklerin taranması ve tespit edilmesidir‼️
👉Göbek kordonunun bebeğin boynuna dolanması tüm gebeliklerin % 23-33 ünde görülebilmektedir
👉Kordon bazen gövdeye, kollara, bacaklara da dolanabilir
👉Kordonun dolanma sayısının bebeğin durumunu ve doğum şeklini etkileyebilir .
👉Bebek kordonunu dakikalar içinde kendine dolayabilir veya dolanmış kordonunu çözebilir bu nedenle her zaman tespiti mümkün olamayabilir.
👉 Bu klinik durum bazen hiçbir soruna yol açmaz bebek boynunda kordonla sağlıklı bir şekilde doğabilir 🚼
👉Ancak bazen de doğum kasılmaları sırasında bebek kalp atışlarında düşmeye neden olabilir böyle bir durumda da acil sezeryan kararı verilir ‼️
👉 Kordon dolanması düzeltmek veya önlemek için herhangi bir yöntem yoktur
🤱Doğanın en güzel mucizelerinden anne sütü, bebeğin ilk 6 aydaki ihtiyaçlarına göre yaratılıp; protein, yağ, demir, vitamin gibi her türlü besin maddesini içerir
🤱İçindeki koruyucu maddeler nedeniyle bebeği enfeksiyonlardan korur
🤱Anne ve bebek arasındaki duygusal bağı güçlendirir
🤱Bebek anne sütü ile beslenmeye ne kadar erken başlarsa, anne sütü de o kadar hızla gelecektir
🤱Emzirme ile ilgili sorunlarınızı profesyonel destek alarak çözebilirsiniz
👉Güzellik bir bütündür, günümüzde gelişen teknolojik ve tıbbi gelişmeler sayesinde, kusurlu olduğu düşünülen alanların başarılı bir şekilde düzeltilmesi mümkündür💁‍♀️
👉Vajinal estetik, yalnızca güzel hissetmek için uygulanmamakta, işlevsel ve anatomik bozukluklarının da düzeltilmesini sağlamaktadır💁‍♀️
👉Kadının kendine duyduğu özgüven önemlidir💁‍♀️
👉Tüp bebek tedavisinde gebelik elde etme oranı % 100 değildir
👉Başarısız ilk deneme sonrası yeni denemelerle bebek sahibi olunabilir
👉Çiftlerin talebi doğrultusunda, hekimlerinin önerisi ile sağlık durumları uygun olduğu sürece yeni denemeler yapılabilir
👉Başarısız olan ilk denemenin ardından bunun sebebi saptanmalı ‼️ve yeni denemelerden daha başarılı sonuçlar alınması hedeflenmelidir‼️‼️
👉Her yeni tedavi arasında belli bir süre bırakılmalıdır.
👉️Şeker yükleme testi uzun yıllardan bu yana güvenle yapılan ve hem anne adayı hem de bebek için hayati önem taşıyan bir testtir‼️
👉️Gebelikte tespit edilen diyabet fark edilemediğinde bebeği bekleyen riskler şöyle sıralanabilir
👉️Solunum sıkıntısı‼️
👉Bebeğin kilolu veya iri olması ve bu duruma ikincil gelişen doğum travmaları‼️